Reżyseria, choreografia, wykonanie: Hertz Haus
Muzyka: Rival Consoles – Untravel, Balanescu Quartet – Life and Death, Murcof – Cielo, Caterina Barbieri – Sotrs, Fulana – Sin Amor, Gilla Band – Prolix, Orquestra Francisco Canaro – Poema, Walter Wanderley – Meditation, Tzusing – Post-Soviet Models, Tzusing – Flow States
Kostiumy: Hertz Haus
Współpraca artystyczna: Artur Bieńkowski
Zdjęcia: Anna Zglenicka
Producent: Gdański Festiwal Tańca, Zakład Kulturalny
Premiera: 05.09.2020 Gdański Festiwal Tańca
O SPEKTAKLU
Spójrzmy dzisiaj na ciało ludzkie. Oto skończona, wszystkim znana forma. Para kończyn górnych, para kończyn dolnych, harmonijna symetria, u czoła korpusu osadza się głowa, poniżej tułów – najcięższy z elementów. Produkcja taśmowa człowieka. Nie można jednak założyć, że każda sylwetka jest fabrycznie identyczna. Ludzie odróżniają się od siebie pod względem fizyczności, mają różne kolory skóry, włosów, różne kształty ciała, różne
kontury twarzy, wszystkie jednak te cechy są ludzkie. Wynika z tego, że istnieje więcej niż tylko jeden sposób fizycznego bycia człowiekiem.
Motywacją do stworzenia spektaklu jest niepokój spowodowany zbytnim przekonaniem o stałości tej formy i jej jedynej prawidłowości. Spektakl jest studium ciała, rozłożeniem go na czynniki, dekonstrukcją i sprawdzeniem co ta zmiana daje; uzyskaniem pełnego obrazu tkanek człowieka poprzez zmianę perspektyw: od nieświadomej, codziennej obecności ciała w jego okrojonej funkcjonalności – widzialnego i niezauważalnego zarazem, poprzez otwarcie wszelkich jego wymiarów, ku zmysłowej dotykalności.
Wzięcie pod lupę ciała jako określoną formę, którą pragniemy poddać destrukcji. Jak dekompozycja ciała wpłynie na jego postrzeganie? Czy nadal będzie to akceptowalna forma czy już raczej destrukt? Czy ciało pozbawione przyjętego kanonu jest wstanie się zasymilować z otoczeniem oraz ze swoją nową strukturą?
Hertz Haus
Zespół założony w 2018 r. w składzie: Magdalena Kowala, Natalia Murawska, Joanna Woźna i Anna Zglenicka.
Tancerki tworzą własną estetykę, korzystając z tańca współczesnego, fizycznego, a także z improwizacji i działań performatywnych i dążą tym samym do stworzenia własnego języka ruchu. W 2019 roku tancerki założyły stowarzyszenie Córy Kultury, którego misją jest przybliżanie myśli tanecznej wielu odbiorcom, tworzenie repertuaru oraz programu artystyczno-edukacyjnego.
Produkcje zespołu:
http://www.festiwal-kalejdoskop.pl/
Data: 01.06 godz. 20:30 | Czas trwania: 60 min.
Miejsce: Białostocki Teatr Lalek, ul. K. Kalinowskiego 1, Białystok
UWAGA: Podczas spektaklu występują elementy nagości.
Bilety:
W sprzedaży stacjonarnej w miejscach grania spektakli (bezpośrednio przed spektaklem):
ulgowy: 25 zł
normalny: 35 zł
Istnieje również możliwość zakupu biletów wcześniej – wyłącznie w SDK DanceOFFnia, ul. Zwycięstwa 8/1 lok. 10 (dotyczy również spektaklów granych w Białostockim Teatrze Lalek).
fot. Asia Świder, Beatrycze Bem, Joanna Stoga